Anatomia patentu szkoły medycznej

W ciągu ostatniego ćwierćwiecza pracownicy wydziałów w amerykańskich szkołach medycznych coraz częściej angażowali się w szereg działań komercyjnych, w tym w patenty i licencjonowanie. Dramatycznemu rozwojowi akademickiego biomedycznego patentowania i licencjonowania towarzyszył równie uderzający wzrost liczby kontrowersji i obaw związanych z tymi działaniami oraz ogólniejszymi zależnościami akademickimi i przemysłowymi w naukach przyrodniczych.1,2 Jedna z obaw dotyczy skutków zwiększonej akademickiej działalności patentowej i licencjonowania na wartości i kulturę szkół medycznych3. Powiązanym problemem jest to, że wzrost tych działań odzwierciedla przesunięcie z badań podstawowych do stosowanych w szkołach medycznych.2 Podczas gdy te problemy W debatach na temat wpływu patentów na akademię, szczególna troska dotycząca akademickich centrów medycznych jest taka, że potencjalny konflikt interesów może powstać, gdy badacze kliniczni uzyskują patenty na terapie, które testują u pacjentów. Jednak inni komentatorzy ostrzegają, że krytyka patentowania przez członków wydziału akademickiego i związki uniwersytecko-przemysłowe w medycynie akademickiej są błędne i przekłamane.
Istnieje niewiele systematycznych danych dotyczących wzrostu liczby patentów w szkołach medycznych, stopnia zaangażowania wydziałowego w patentowanie oraz cech charakterystycznych wydziału medycznego uczelni medycznej. Większość dowodów na udział badaczy biomedycznych w działaniach komercyjnych opiera się na anegdotycznych raportach lub przekrojowych wynikach badań.7 Przeprowadziliśmy systematyczną, długoterminową analizę patentów w szkołach medycznych przy użyciu zestawu danych, który łączy informacje o wszystkich członkowie wydziałów medycznych, patenty i granty National Institutes of Health (NIH) w latach 1981-2000.
Metody
Kolekcja danych
Nasz zestaw danych oparty jest na trzech głównych źródłach: Wydziale Wydziału Stowarzyszeń Amerykańskich Kolegów Medycznych (AAMC), który zawiera informacje o aktywnych wydziałach w pełnym wymiarze czasu ze wszystkich szkół medycznych w okresie od 1981 r. Do 2000 r .; Skonsolidowany plik wniosku o przyznanie dotacji NIH (CGAF), który zawiera informacje na temat przyznanych dotacji, głównych badaczy i ich instytucji oraz kilka cech projektu; oraz bazę danych patentów wydanych przez Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) w okresie od 1976 r. do 2004 r. Baza danych USPTO zawiera informacje na temat wydanych patentów, wynalazców wymienionych w patentach i instytucji, do których są przypisani.
Zebraliśmy dane z Wydziału AAMC Wydziału na 158 266 członków wydziału z tytułem doktora, doktoratem. stopień lub wspólny MD-Ph.D. stopień. Wyodrębniliśmy również informacje demograficzne, takie jak płeć, wydział i doświadczenie członków wydziału (lata od uzyskania ostatniego stopnia akademickiego).
Pewne nieścisłości w danych AAMC Faculty Roster odzwierciedlają opóźnienia w raportowaniu zmian w spotkaniach akademickich. Te nieścisłości nie wpłynęły negatywnie na naszą zdolność do dopasowania członków wydziału z danymi dotacji NIH, ponieważ dwa źródła danych zawierały wspólny zestaw identyfikatorów na poziomie indywidualnym. Te niedokładności były jednak problemem w dopasowywaniu członków wydziału do danych patentowych, dla których nie istnieją takie identyfikatory, a nasze mecze były oparte na imionach członków wydziału i ich przynależności instytucjonalnej.
[patrz też: apteka legnica dyżur, zdrowie po łacinie, apteka kraków dyżur ]