Pandemonium w nowoczesnym szpitalu

Dr Grumet (wydanie 11 lutego) analizuje problem hałasu w szpitalach i oferuje kilka cennych sugestii. Aby złagodzić ten problem, uważam, że lekarze jako grupa muszą wziąć na siebie część odpowiedzialności, szczególnie za hałas generowany w szpitalu w czasie, gdy są tam rzadko: w nocy. Dlaczego wagi muszą dzwonić wzdłuż hal o 5 rano w przypadku codziennych ważeń. Dlaczego codziennie trzeba pobierać próbki laboratoryjne o 4 rano. Dlaczego Housekeeping musi uruchomić próżnię o 6 rano. Wiele funkcji szpitala jest przygotowanych dla wygody lekarza (w tym przypadku, aby uniknąć czasu przewidzianego na poranne rundy), a nie dla wygody pacjentów. Jak większość pielęgniarek i administratorów szpitali wie, piekło nie ma furii jak niedogodny lekarz.
Ann Jacobson, MS, RN
University of Texas w Arlington School of Nursing, Arlington, TX 76019
Odniesienie1. Grumet GW. Pandemonium w nowoczesnym szpitalu. N Engl J Med 1993; 328: 433-437
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Ku mojemu zaskoczeniu, Grumet nie wspomniał o najgłośniejszym i najbardziej wszechobecnym źródle hałasu – telewizorach. Od dawna uważam za niewiarygodne, że te zestawy, często aż trzy lub cztery na pokój pacjenta, wszystkie grające głośno, są tolerowane. Dla wszystkich dźwięków telewizora powinno być wymagane prywatne słuchawki.
Saul B. Gilson, MD
469 Ft. Washington Ave., Nowy Jork, NY 10033
Niedawno zostałem hospitalizowany przez sześć dni po planowym zabiegu ortopedycznym. Aby złagodzić zwykły wysoki poziom hałasu w szpitalu, użyłem zestawu miękkich zatyczek do uszu. Pozwoliło mi to spać spokojnie w nocy.
Zatyczki do uszu kosztują 1,75 USD i polecam je.
Maximo Deysine, MD
2000 N. Village Ave., Rockville Centre, NY 11570
Odpowiedź
Dr Grumet odpowiada:
Do redakcji: Listy te koncentrują się na wspólnych źródłach hałasu, które, niestety, sprawiły, że nowoczesne szpitale stają się niegościnne. Szum szpitalny można postrzegać jako ostateczną wspólną ścieżkę dla wielu stresów i dysfunkcji: presję ekonomiczną, aby dopuścić tylko chorych pacjentów i naciskać na wczesne wypisywanie; stres wśród pośpiesznych pracowników; przesunięcie czasu z zadań klinicznych na urzędnicze; zmiany technologiczne, które nie są odpowiednio zintegrowane z operacjami szpitalnymi; oraz nieodpowiednia komunikacja między pacjentami, personelem klinicznym, działem inżynierii, konserwacji i zakupów.
Ryzykując hiperboliczny, myślę, że pewien stopień brutalności wkracza do nowoczesnego szpitala o wysokiej technologii. Dr Francis Peabody ostrzegał o tym w swoich klasycznych wykładach na początku stulecia: Szpitale, podobnie jak inne instytucje utworzone z najwyższymi ludzkimi ideałami, mogą ulec degradacji w dehumanizowane maszyny 1.
Jeśli problem zostanie kiedykolwiek rozwiązany, musi nastąpić przesunięcie punktu ciężkości z unikania szumu na tworzenie spokoju . Spokojne otoczenie jest warunkiem przestrzegania zaleceń Peabody: Czas, współczucie i zrozumienie muszą być rozrzutnie rozdzielone .
Gerald W. Grumet, MD
Rochester General Hospital, Rochester, NY 14621
Odniesienie1. Peabody FW. Opieka nad pacjentem. JAMA 1927; 88: 877-882
Google Scholar
Powołanie się na artykuł (1)
[podobne: dermatolog na uboczu, nfz kielce przeglądarka skierowań, zwężenie szpary stawowej ]

Dodaj komentarz