Rozproszone ryzyko zwiazane z kierowaniem i zderzeniami

Klauer i in. (2 wydanie) raport 31 awarii wśród 42 nowo licencjonowanych kierowców i 42 awarie wśród 109 doświadczonych kierowców, którzy byli samochodami wyposażonymi w czujniki pojazdów i inny sprzęt monitorujący podczas 18-miesięcznego okresu w Wirginii. Jest to równoznaczne z 49% wskaźnikiem awarii w ciągu roku dla początkujących kierowców (średni wiek, 16,4 lat) i 26% stawki dla doświadczonych kierowców. W 2007 r. Departament Pojazdów Silnikowych w Wirginii odnotował 145 405 wypadków wśród 5 436 825 licencjonowanych kierowców; ogólny wskaźnik wypadków wynosił 2,7% rocznie2. Pomimo coraz częstszego korzystania z telefonów komórkowych wskaźnik wypadków spadł do 2,2% rocznie w 2012 r.3 Wskaźniki zderzeń zgłaszane przez Klauer et al. są 10 do 20 razy wyższe od statystyk stanu Virginia. Ta różnica nie jest wyjaśniona. Większość osób jeździła ostrożniej, gdyby w samochodach zainstalowano kamery wideo i czujniki. Czy uczes tnicy byli zachęcani do normalnego prowadzenia i odzwierciedlać praktyki stosowane przez ogół społeczeństwa lub przesuwać granice jazdy w stanie rozproszenia do granic możliwości? Charles Mick, MD Pioneer Spine and Sports, Northampton, MA com Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 3 Referencje1. Klauer SG, Guo F, Simons-Morton BG, Ouimet MC, Lee SE, Dingus TA. Rozproszone kierowanie i ryzyko wypadków drogowych wśród początkujących i doświadczonych kierowców. N Engl J Med 2014; 370: 54-59 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Fakty dotyczące wypadku w Wirginii w 2007 r. Richmond: Departament Pojazdów Silnikowych Wirginii (www.dmv.virginia.gov/safety/#crash_data/crash_facts/crash_facts_07.asp). 3. 2012 faktów awarii ruchu Virginia. Richmond: Departament Pojazdów Silnikowych Wirginii (www.dmv.virginia.gov/safety/crash_data/crash_facts/crash_facts_12.pdf). Początkujący kierowcy mogą mieć podwyższone względne ryzyko wypadków lub wypadków związanych z zaangażowaniem w zadania dodatkowe, w porównaniu z doświadczonymi kierowcami. Jednak widoczne różnice między początkującymi i doświadczonymi kierowcami w badaniu Klauer i wsp. może alternatywnie odzwierciedlać zakłócające skutki wieku, główne ograniczenie, które powinno być uznane lub kontrolowane przez kontrastowanie nowicjuszy dorastających kierowców z początkującymi kierowcami dorosłymi. Inne potencjalne czynniki zakłócające, które nie zostały uwzględnione w tym badaniu, to: warunki na drodze, bliskość do skrzyżowania i pora dnia Autorzy szacują, że względne ryzyko związane z rozmową przez telefon jest bliskie 1, w przeciwieństwie do szacunkowego względnego ryzyka prawie 4 w poprzednich badaniach bez nagrań wideo.2.3. Przypisują tę istotną rozbieżność temu faktowi, że poprzednie badania nie rozróżniać wybierania (aktywność związana z wyższym ryzykiem) i mówić. Jednak poprzednie badania wykorzystywały rekordy fakturowania, w których wychodzące znaczniki czasu są rejestrowane tylko po zakończeniu wybierania numeru przez dzwoniącego, trafieniach wyślij , połączenie zostało pomyślnie przekierowane, a strona odbierająca odpowiada. Nie ma zapisów dotyczących płatności, jeśli wystąpi awaria podczas wybierania numeru lub zanim strona dzwoniąca odpowie. Jeśli podczas rozmowy wystąpi awaria, rozmowa jest potencjalną przyczyną bezpośrednią, a nie wybieraną. Richard A. Young, Ph.D. Wayne State University School of Medicine, Detroit, MI wayne.edu Dr Young informuje, że uzyskał wsparcie finansowe od firm motoryzacyjnych na projekty badawcze niezwiązane z tym listem. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 3 Referencje1. Młody RA. Rozmowy na telefon komórkowy i wypadki samochodowe: ryzyko względne wynosi blisko 1, a nie 4. Przedstawione na 3. międzynarod owej konferencji poświęconej rozproszeniu uwagi kierowcy i nieuwadze, Göteborg, Szwecja, 4-6 września 2013 r. 2. Redelmeier DA, Tibshirani RJ. Powiązanie połączeń telefonii komórkowej z kolizjami pojazdów mechanicznych. N Engl J Med 1997; 336: 453-458 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 3. McEvoy SP, Stevenson MR, McCartt AT, i in. Rola telefonów komórkowych w wypadkach samochodowych skutkujących hospitalizacją: badanie przypadków krzyżowych. BMJ 2005; 331: 428-430 Crossref Web of Science Medline Klauer i in. informują, że ryzyko wypadków zwiększyło się wraz z rozproszoną jazdą wśród młodych, początkujących kierowców, w porównaniu z ryzykiem u starszych, doświadczonych kierowców w wieku od 18 do 72 lat (średni wiek, 36 lat). Jednak w poprzednim badaniu, w porównaniu z dorosłymi kierowcami w wieku od 40 do 49 lat, kierowcy w wieku od 65 do 69 lat mieli o 30% większe ryzyko uczestnictwa w śmiertelnym wypadku, a kierowcy, którzy u kończyli 85 lat w wieku od lat lub starszych ryzyko było 3 do 4 razy większe. Tak więc [przypisy: leczenie psychoterapeuta, ginekolog Warszawa, Stomatolog Kraków ]

[patrz też: psychoterapeuta ursynów, sztuczny dysk, labrador choroby ]